Get Fit 2 Padel

Wil jij starten met padel of ben je al helemaal padelbezeten? Super! Wat een fijne sport, hé?! Zorg er wel voor dat je blessurevrij van padel kan genieten. Hieronder enkele tips om je padelspel te optimaliseren.

Get Fit 2 padel - Grand Slam Padel Tienen


1. Warm op voor je padelt

Zeker nu de koudere maanden weer voor de deur staan, zorg je best voor een dynamische opwarming vooraleer je de padelcourts opwandelt. Dit kan je op het veld doen of in de uitloopzones naast het terrein wanneer het vorige spel nog niet afgelopen is. Zorg voor lichte sprongoefeningen, mobility flows (bijvoorbeeld: inchworms gecombineerd met een runners stretch) en richtingsveranderingen die je in intensiteit rustig opbouwt. Door hier voldoende aandacht aan te besteden, verminder je de kans op spierscheurtjes en dergelijke aanzienlijk.

Hieronder twee goede voorbeelden van een specifieke opwarming in functie van padel:


2. Investeer in je padeltechniek

Zonder begeleiding ontstaan er vaak zelf aangeleerde technieken die mogelijks blessures in de hand werken. Neem een kijkje op de pagina van onze Grand Slam Tienen padelschool voor uitleg over de verschillende lespakketten en privé- of groepslessen die we aanbieden.

Bekijk hier de tarieven voor privé- en groepslessen

Padelles Grand Slam Tienen


3. Luister naar je lichaam

Hoe je omgaat met blessures en hoe snel je reageert op de eerste signalen zijn bepalend voor de duur van je herstel. Hoe langer je wacht en doorspeelt, hoe langer je padel even moet bannen uit je leven. Een no go dus! Speel met andere woorden kort op de bal en laat je verzorgen of informeren wanneer je een onaangenaam gevoel ervaart tijdens het padellen. Wist je al dat we sportmassages aanbieden in Grand Slam Tienen?


4. Werk aan je algemene conditie

Hoe beter je algemene conditie, hoe lager het risico op een blessure. Voor padel moeten zowel je cardio- als krachtlevel op peil staan. Ben je niet zeker of jouw algemene conditie volstaat om veilig het padelterrein op te stappen? Spreek één van onze fitnesscoaches in Grand Slam Tienen aan of vraag om meer informatie als je nog geen lid bent!


5. Gebruik het juiste sportmateriaal

Investeer in gepast padelmateriaal. Denk hierbij voornamelijk aan het juiste schoeisel en een aangepast racket. Voorzie schoenen die voldoende grip en en stabiliteit bieden aangezien richtingsveranderingen kenmerkend zijn voor padel. Heel wat padellers hebben last van blessures aan schouders en ellebogen. Een juiste racket - voor iedereen verschillend - die past bij jouw niveau en speelstijl. Ben je niet zeker of jouw materiaal volstaat of wat je best aankoopt? Spreek één van onze padeltrainers aan!


Tot snel  op de padelcourts in ons sportcentrum Grand Slam Tienen! 


Weekpas Fitness in Tienen

Op zoek naar een weekpas voor fitness in Tienen?

Eten en drinken na het sporten

Waaraan denk jij bij "eten en drinken na het sporten"? Heb je hierover überhaupt al eens nagedacht? Grijp jij snel naar een hartige pasta of eerder een zoet koekje? Je lichaam verbruikt heel wat energie (kilocalorieën) tijdens het sporten.

Start to Padel

Wil jij starten met padel? Dan is deze lessenreeks Start to Padel iets voor jou!

Fitness in Tienen

Op zoek naar fitness in Tienen?

Paaseitjes, lekker, maar...

In de paastijd krijg je bij elke koffie een chocolade eitje en staan de schalen met gekleurde eitjes op elke tafel die je tegen komt.

close

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x